Viața copiilor cu cerințe educaționale speciale – un plan inovator
Mulți copii cu cerințe educaționale speciale sunt privați de iubire și abandonul încă de la naștere. Cu toate acestea, trei dascăli de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 Oradea au venit cu o soluție ingenioasă: amenajarea unei garsoniere în școală, unde elevii să învețe abilități de viață independentă, cum ar fi curățenia și gospodăria. O inițiativă necesară într-o societate care încă mai respinge și marginalizează astfel de copii nevinovați.
Educație și integrare pentru copiii cu CES
La Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, zilnic ajung 150 de preșcolari și elevi cu CES, cu diferite grade de deficiențe. Profesorii îi îndrumă către autonomie și independență, adaptând cursurile în funcție de nevoile fiecărui copil. În plus, prin activități creative și interactive, micuții învață să recunoască culorile, să cunoască obiecte și să își dezvolte abilități manuale.
O garsonieră ca spațiu de învățare
Directoarea adjunctă și profesoarele de la Centrul Educație Incluzivă nr. 1 Oradea au identificat nevoia de a crea un spațiu prietenos pentru copiii cu CES. Astfel, au amenajat o garsonieră în școală, unde micuții învață pas cu pas sarcinile casnice. Cu sprijinul financiar obținut prin Bursa Talentelor, au reușit să transforme ideea în realitate, oferind copiilor ocazia de a învăța lucruri esențiale care îi vor ajuta pe viitor. Un exemplu demn de urmat într-o societate care predă adesea excluderea și discriminarea.
Eforturi integrate pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor vulnerabili
Prin proiectul „Casa de la școală”, copiii cu CES învață să se descurce în lumea de zi cu zi, să își ordoneze lucrurile și să învețe abilități esențiale. Profesorii s-au implicat activ în proiect și au transformat fiecare zi de marți într-un moment dedicat învățării printr-o abordare ludică și interactivă. Garsoniera construită în școală va deveni curând un loc de referință pentru dezvoltarea armonioasă a acestor copii vulnerabili, oferindu-le șansa unei educatii incluzive și reale.
Sursa: BIHOREANUL