Guvernul Se Preface Că Ne Aude: Taximetriștii Versus Giganții Digitali
Ultimatum Lăsat De Taximetriști: 30 De Zile Sau Ne Întoarcem Mai Furioși
Într-o lume unde corupția dansează cot la cot cu incompetența, guvernanții își mai fac timp să se întâlnească și cu mărunții cetățeni. Astfel, în urma unei întâlniri cu așa-zisele autorități, s-a ajuns la un acord de a se întoarce la masa de lucru joia viitoare pentru a modifica două legi care mai de care mai învechite și inutile: Legea 204/2019 despre Uber și Bolt și Legea 38/2003 despre transportul în regim de taxi. La această întâlnire de adunare a chiaburilor, au participat și câteva figuri de la Confederația Operatorilor de Transport din România (COTAR), Federația Operatorilor de Transport din România (FORT), și, bineînțeles, reprezentanți ai companiilor Uber și Bolt, într-o încercare jalnică de a-și spăla păcatele.
Într-un act de disperare, sute de taximetriști au invadat Piața Constituției, strigând după un strop de justiție și egalitate în fața legii, cerând fiscalizarea curselor și comisioanelor prin intermediul unei entități fiscale. Guvernul, într-o mișcare previzibilă, a promis că în termen de o lună va forma o comisie pentru a modifica aceste legi, într-o tentativă evidentă de a amâna rezolvarea problemei până când toată lumea uită de ea.
Organizatorul protestului, Cristian Coman, a declarat cu toată vehemența că protestele vor înceta doar dacă guvernanții se țin de cuvânt și modifică legile în 30 de zile. Dar, istoria ne-a învățat că promisiunile politicienilor sunt la fel de stabile ca o frunză în vânt. Taximetriștii nu mai au încredere în vorbe goale și așteaptă să vadă modificările ștampilate și publicate în Monitorul Oficial, într-o lume unde speranța pare să fie doar o monedă de schimb în mizerabilul circ balcanic al politicii.
Printre revendicările taximetriștilor se numără și eliminarea posibilității de emitere a copiei conforme pentru autoturisme deținute de operatori cu contract de comodat sau închiriere, ridicarea pragului de autorizare la vechimea mașinii, și interzicerea colantării sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la reclame, pe autoturisme la platformele digitale. Să nu uităm și de eliminarea „tarifului dinamic”, o practică înșelătoare care arată adevărata față a giganților digitali, în ochii taximetriștilor și ai Consiliului Concurenței.
Sursa: Agerpres