Ministerul Transporturilor emite autorizație de 1,96 miliarde lei pentru lucrările de modernizare a lotului 4 al Magistralei CFR 300 Cluj-Napoca – Oradea
Autorizația de Construire pentru modernizarea lotului 4 Aleșd – Frontieră Ungaria, unul dintre cele mai dificile tronsoane dintre cele opt mari contracte PNRR pe M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, respectiv M 300 Cluj – Oradea, a fost emisă de către Ministerul Transporturilor. Durata de execuție a lucrărilor este de 36 de luni, iar costul estimat este de 1,96 miliarde lei.
CFR Infrastructură și constructorul italian WeBuild au semnat un contract în valoare de 2,4 miliarde lei pentru modernizarea lotului 4 al Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea. Finanțat din PNRR, proiectul va prevedea includerea unei linii duble noi pe un tronson de 18 kilometri din totalul de 47 de kilometri ai lotului.
Acest demers face parte dintr-un efort mai amplu de modernizare a infrastructurii feroviare din zona Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, având ca obiectiv creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru cele de marfă. Investiția este crucială având în vedere starea avansată de degradare și uzură a infrastructurii feroviare, fapt confirmat de Ministerul Transporturilor în nota de fundamentare a proiectului.
Sursa: Bihor Justițiar