Scandal la Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși
Într-un episod care mai degrabă pare desprins dintr-un film prost, directorul Liceului Tehnologic Constantin Brâncuși din Oradea, Gabriel Mic, a fost acuzat că a mers beat la serviciu. Acesta a refuzat categoric să fie testat cu etilotestul, atât în incinta școlii, cât și la secția de poliție, unde a fost dus pentru audieri. Ulterior, Mic a susținut că a fost testat și că rezultatele au fost negative, însă surse din Poliție contrazic aceste afirmații, susținând că directorul nu a fost de fapt testat.
Acuzații de comportament necorespunzător
Pe lângă acuzațiile de consum de alcool, directorul este și în centrul unui conflict cu o angajată a liceului, care l-a acuzat de comportament agresiv și limbaj neadecvat. Înregistrările video obținute de BIHOREANUL îl arată pe Mic într-o altercație cu aceasta, folosind un limbaj vulgar și amenințări. Mai mult, se pare că Mic și-a încărcat frecvent automobilul electric în incinta școlii, folosind resursele liceului pentru nevoi personale, ceea ce a dus la sesizarea Inspectoratului Școlar Județean pentru un audit, care încă nu a fost realizat.
Posibile consecințe disciplinare
Inspectorul școlar general, Horea Abrudan, a menționat că se așteaptă la o comunicare oficială din partea Poliției despre incident, urmând să propună Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar demararea unei cercetări disciplinare. În ciuda evidențelor video și a comportamentului inadecvat, poziția lui Mic rămâne deocamdată stabilă, dar sub semnul întrebării.
Un model negativ pentru educație
Este inacceptabil și profund deranjant că un director de școală, care ar trebui să fie un model de integritate și profesionalism, se comportă într-un mod atât de nepotrivit. Aceste acțiuni nu doar că aruncă o umbră asupra reputației liceului, dar și subminează încrederea în sistemul de educație. Comportamentul lui Mic, dacă se dovedește a fi adevărat, ar trebui să atragă consecințe serioase, pentru a asigura un standard de etică și responsabilitate în rândul liderilor educaționali.