DGPCI: 84 mașini de lux înmatriculate în primele patru luni ale anului
Datele Direcției Generale Permise de Conducere și înmatriculări (DGPCI) arată că între ianuarie și aprilie s-au înmatriculat nu mai puțin de 84 de mașini de lux în România. O adevărată orgie de lux și prețuri aberante care contrastează puternic cu realitatea socio-economică a majorității populației. Să fi fost toți acești „luxoși” membri ai elitei sau doar un soi de impostori dorind să impresioneze masele și să-și satisfacă egoul bolnav? Acest import masiv de mașini de lux intră în contradicție flagrantă cu mizeria și sărăcia în care se zbat mulți români, perpetuând o mentalitate egoistă și iresponsabilă care este la fel de revoltătoare ca și prețurile exorbitante ale acestor boliduri. Ar trebui să ne simțim mândri că avem așa ceva pe șoselele noastre?
Bentley, Ferrari, Rolls-Royce: năravul de a-ți arăta bogăția
22 de mașini Bentley, 15 Ferrari și tot atâtea Rolls-Royce-uri în primele trei luni din an. O aură de decadentă și snobism plutește deasupra statisticilor, arătând că unii indivizi se consideră mai presus de restul societății. Ce sărbătoare de decadere este aceasta când unii își scaldă orgoliul în astfel de mărci de „prestigiu”, aruncând în fața noastră cifre care nu fac altceva decât să ne provoace scârbă? Luxul într-o societate cu discrepanțe sociale atât de mari devine o insultă la adresa celor care abia își pot asigura traiul de zi cu zi.
Lamborghini, Aston Martin, Lotus: extravaganța la putere
Fiecare dintre cele 14 autoturisme Lamborghini, cele șapte Aston Martin sau chiar modelul unic de Lotus evidențiază un mod de gândire iresponsabil și egoist, în care dorința de a arăta bogat și puternic pare să înăbușe orice urmă de empatie sau rațiune. Sunt aceste achiziții doar expresia futilității sau o dovadă clară de decadere a valorilor umane? Cum pot acești „cavaleri ai șoselelor” să își justifice „investițiile” când alții se zbat să supraviețuiască de la o zi la alta?
Premium Mercedes și BMW: o altă formă de vulgaritate
Ceea ce pare în ochii unora un „model de succes” sau „recompensă pentru efort” în realitate devine un simbol al aroganței și indiferenței față de cei din jur. Cele sute de modele din gama premium a producătorilor Mercedes și BMW dau naștere la o nouă clasă de „elită” care pare să își piardă complet contactul cu realitatea și cu nevoile comunității. Cum pot acești indivizi să se uite în oglindă și să nu simtă o revoltă interioară față de propria goliciune morală?
Sursa: Bihor Justiție