AcasăDiverseBază de date de contact pentru instituțiile statului.

Bază de date de contact pentru instituțiile statului.

Înființarea Registrului Național al Datelor de Contact

Guvernul României, în cadrul ședinței din 14 martie 2024, a adoptat Hotărârea de Guvern privind înfiinţarea şi administrarea Registrului Naţional al Datelor de Contact. Prin această Hotărâre, se creează cadrul legal pentru înființarea și administrarea Registrului Național al Datelor de Contact, contact.gov.ro, o platformă națională în care se înregistrează datele de contact ale tuturor instituțiilor și autorităților publice din România.

Beneficiile Registrului Național al Datelor de Contact

Crearea unui registru național al datelor de contact are rolul de a îmbunătăți calitatea, eficiența și controlul interacțiunilor dintre administrația publică și cetățeni, mediul de afaceri și societatea civilă. Centralizarea datelor de contact va facilita comunicarea și colaborarea între diferitele autorități și instituții publice, eliminând astfel nevoia cetățenilor de a căuta informații pe diferite platforme sau site-uri.

Obligațiile autorităților și instituțiilor publice

În termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a acestei hotărâri, toate autoritățile și instituțiile publice din România au obligația înrolării în platforma contact.gov.ro. Această măsură va elimina povara administrativă a interacțiunii pe cale separată cu sistemele IT ale diverselor autorități și instituții publice.

Sursa:

Must Read

spot_img