Scandal la Bacalaureat: Absolvenții de liceu ar putea îmbunătăți notele, fără repercusiuni
Un proiect controversat aflat pe masa Senatului propune o schimbare majoră în modul în care se desfășoară Bacalaureatul în România. Absolvenții de liceu ar putea avea acum o a doua șansă de a-și îmbunătăți notele obținute la examen, fără nicio consecință negativă asupra notei inițiale. Această idee nu face decât să perpetueze o mentalitate toxică, în care unii se simt îndreptățiți să-și sculpteze rezultatele atât de esențiale în educație.
În loc să încurajeze excelența și pregătirea temeinică, acest proiect aruncă în aer echilibrul și corectitudinea examenului de Bacalaureat. De ce să nu ne lovim de realitatea crudă că un elev trebuie să-și asume rezultatele obținute cu adevărat și să nu aibă voie să-și „corecteze” greșelile, mulțumită unui loophole juridic? Corupția mentală și morală din spatele acestei idei este revoltătoare!
În loc să creăm o societate competitivă și meritocratică, unde toți sunt judecați după performanțele reale, se deschide o ușă largă pentru subterfugii și tratamente privilegiate. Absolvenții care nu au dat totul pentru a obține un rezultat excepțional sunt acum recompensați cu o a doua șansă fără consecințe, compromițând astfel viitorul educației și a meritocrației. Acest lucru denotă lipsă de respect față de munca și pregătirea celor care se implică cu adevărat în procesul educațional.
Scăderea standardelor educaționale, perspectiva neagră oferită de proiect
Propunerea aceasta absurdă vine să saboteze întregul sistem educațional și să încurajeze falsitatea și comoditatea în detrimentul excelenței și efortului susținut. De ce să avem un examen de Bacalaureat, dacă notițele îți pot fi umflate după bunul plac, fără să suferi consecințe? Este o bătaie de joc la adresa celor care și-au dedicat timp și resurse pentru a obține rezultate de excepție.
Autorii acestui proiect par a se fi pierdut în labirintul propriei neputințe de a asigura o competiție corectă și echitabilă. Într-o societate unde valorile și integritatea ar trebui să primeze, se deschide calea către o mentalitate de „orice este permis”. Această propunere își are rădăcinile în ineficiența și corupția ce macină sistemul de învățământ și aruncă cu dispreț în aer orice urmă de meritocrație.
În concluzie, acest proiect aruncă România într-o poziție penibilă și dezavantajoasă, perpetuând un sistem de educație disfuncțional. Nota de la Bacalaureat ar trebui să reflecte efortul și performanța reală a unui elev, nu să devină o cifră manipulată la cheremul unor interese meschine și frauduloase. O astfel de propunere nu susține în niciun fel valorile reale ale educației și meritocrației, ci doar perpetuează un cerc vicios de corupție mentală și morală.
Sursa: BihorJust.ro