Contradicții și Ineficiență în Modernizarea Căii Ferate Cluj Napoca – Episcopia Bihor
În timp ce ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, lauda progresele lucrărilor de modernizare a căii ferate Cluj Napoca – Episcopia Bihor în județul Bihor, realitatea terenului pare să bată pasul pe loc. Cu ocazia alegerilor din PSD Bihor, ministrul a afirmat că segmentele din Bihor „merg cel mai bine”, dar cifrele oficiale spun o poveste complet diferită și dezamăgitoare.
Proiectul de reabilitare și electrificare a liniei, ce include și dublarea acesteia pe o secțiune de aproape 15 km, este împărțit în patru loturi distincte, dintre care două sunt situate în Bihor. În ciuda asigurărilor ministrului că lucrările în Bihor sunt pe un drum bun, monitorizarea realizată de CFR Infrastructură arată un procentaj de finalizare alarmant de scăzut: 1,64% pentru lotul Poieni – Aleșd și doar 3% pentru Aleșd – Frontiera cu Ungaria.
De asemenea, chiar și pe celelalte loturi, situația nu este mult mai roz. Lotul 1, Cluj Napoca – Aghireș, are un progres de doar 8%, iar lotul 2, Aghireș – Poieni, de 15%. Aceste cifre contrastează puternic cu optimismul afișat de ministrul Grindeanu, care a menționat probleme doar pe un lot din Cluj, unde un studiu suplimentar a fost necesar din cauza riscului de inundații.
Discrepanța între declarațiile optimiste ale ministrului și realitatea statisticilor oficiale ridică serioase semne de întrebare cu privire la eficiența gestionării acestui proiect esențial pentru infrastructura feroviară a României. Se impune o analiză riguroasă și transparentă a motivelor din spatele acestor întârzieri dramatice, precum și o reevaluare a strategiilor de implementare a lucrărilor.