AcasăStiri nationaleDouă oferte pentru electrificarea liniei Arad-Oradea

Două oferte pentru electrificarea liniei Arad-Oradea

Două oferte pentru electrificarea liniei Arad-Oradea

Într-un context în care infrastructura feroviară din România rămâne o problemă cronică, două entități au depus oferte pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării liniei de cale ferată Arad-Oradea, între Utvinișu Nou și Boiu Bihor. Acest proiect, vital pentru modernizarea transportului feroviar, are o valoare estimată de până la 16,8 milioane de lei, conform anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Prima ofertă vine din partea TPF Inginerie SRL, o firmă din București, care colaborează cu Muzeul Olteniei Craiova și Atelier 3 AU Design. Cea de-a doua ofertă este depusă de asocierea ISPCF – Baicons Impex, ambele entități având sediul tot în capitală. ISPCF, cunoscut ca Institutul de Studii și Proiectări Căi Ferate, aduce o experiență semnificativă în domeniu, în timp ce Baicons Impex completează asocierea cu expertiza sa tehnică.

Un proiect esențial pentru modernizarea transportului feroviar

Conform specificațiilor din anunț, studiul de fezabilitate trebuie să respecte legislația națională și să identifice soluția optimă din punct de vedere tehnic și economic pentru electrificarea celor șase secții de circulație ale sistemului feroviar din România. Sectorul vizat, între Utvinișu Nou și Boiu Bihor, se întinde pe o distanță de aproximativ 60 de kilometri, incluzând atât linii duble, cât și simple, precum și mai multe stații și halte de cale ferată.

În prezent, singurul tronson electrificat între Arad și Oradea este cel dintre Arad și Utviniș. Pentru segmentul Boiu Bihor-Oradea, contractul de electrificare a fost deja semnat. În ciuda acestor progrese, viteza maximă admisă pentru trenurile de călători rămâne la 100 km/h, iar pentru cele de marfă, între 60 și 70 km/h, ceea ce subliniază necesitatea urgentă a modernizării.

Stații și infrastructură incluse în proiect

Tronsonul propus pentru electrificare include trei stații principale – Sântana, Nădab și Chișineu-Criș, două halte de mișcare – Șimand și Zerind, precum și cinci halte mai mici – Utviniș, Zimandu Nou, Comlăuș, Tămașda și Boiu Bihor. Aceste puncte de oprire sunt esențiale pentru conectivitatea regională și pentru eficientizarea transportului feroviar.

Într-o țară în care modernizarea infrastructurii feroviare este adesea amânată sau subfinanțată, acest proiect reprezintă o oportunitate rară de a aduce transportul feroviar la standarde europene. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă procesul de selecție și implementare va reuși să evite capcanele birocratice și întârzierile cronice care afectează de obicei astfel de inițiative.

Sursa: www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/doua-oferte-pentru-electrificarea-liniei-arad-oradea-4866830/?utm_source=rss&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator

Must Read

spot_img