Haos pe Drumul Național 7: Închiderea Care Paralizează Țara
Într-un gest care pare să ignore complet nevoile cetățenilor, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis să închidă una dintre arterele vitale ale României, Valea Oltului pe DN7, în plină zi, pentru lucrări de defrișare. Această decizie afectează grav unul dintre cele mai tranzitate drumuri din țară, esențial pentru legătura dintre regiunile sudice și cele centrale ale României.
Pericol și Inconveniență: Lucrările de Defrișare
Lucrările, necesare pentru avansarea proiectului autostrăzii Sibiu-Pitești, vor bloca circulația și vor crea un pericol real pentru toți cei care ar fi fost nevoiți să tranziteze zona. CNAIR a motivat închiderea prin potențialul risc major pentru siguranța șoferilor și a pasagerilor. Totuși, întrebarea rămâne: era oare inevitabil acest disconfort major pentru mii de șoferi?
Alternative de Rute: O Soluție Suficientă?
Ca măsură compensatorie, CNAIR a oferit rute alternative pentru vehiculele de mare tonaj și pentru autoturisme. Printre acestea se numără ocolirea prin A3, DN1A, DN1 pentru legătura București – Veștem, sau prin DN73 și A3 pentru ruta Pitești – Brașov. De asemenea, au fost propuse rute suplimentare prin Craiova și Lugoj pentru accesul către vestul, centrul și nordul țării. Dar aceste devieri nu fac decât să adauge ore în plus la timpul de călătorie, testând răbdarea și resursele șoferilor.
Impactul Asupra Locuitorilor și Economiei
Închiderea temporară a DN7 nu este doar o problemă de logistică, ci și una economică. Valea Oltului este o arteră comercială vitală, iar întreruperea fluxului de transport afectează direct afacerile locale și naționale. De asemenea, locuitorii din zonele adiacente sunt nevoiți să își ajusteze întreaga rutină, fiind posibil chiar să își piardă ore de muncă din cauza acestor devieri.
Construcția Autostrăzii Sibiu – Pitești: Un Proiect Critic, dar la Ce Preț?
Deși construcția autostrăzii Sibiu – Pitești este crucială pentru dezvoltarea infrastructurii României și pentru integrarea în rețeaua europeană de transport, modul în care se implementează aceste lucrări ridică semne de întrebare. CNAIR și autoritățile implicate trebuie să găsească o cale de a echilibra progresul cu nevoile imediate ale cetățenilor afectați. Prioritatea ar trebui să fie minimizarea disconfortului și a pericolelor, nu doar avansarea neîntreruptă a proiectelor de infrastructură.