AcasăStiri nationale20 de ani de la începerea lucrărilor pentru Autostrada Transilvania: doar 144...

20 de ani de la începerea lucrărilor pentru Autostrada Transilvania: doar 144 km au fost dați în folosință, în Bihor doar 5,35!

Dezastrul Autostrăzii Transilvania: Un Fiasco Costisitor și Ineficient

La două decenii de la demararea lucrărilor, Autostrada Transilvania rămâne un simbol al ineficienței și risipei de resurse. Inițiat cu fanfare și promisiuni în 2004, acest proiect trebuia să fie o arteră vitală pentru traficul din România, întinzându-se pe 415 kilometri. Realitatea? Un eșec lamentabil, cu doar 144 de kilometri funcționali din totalul promis.

Corupție și Incompetență: Rețeta Eșecului

Contractul inițial, acordat companiei americane Bechtel fără licitație și fără un preț fix, a fost un fiasco de la început. Costurile exorbitante, de peste 22 milioane de euro pe kilometru, comparativ cu costurile actuale de construcție, reflectă o corupție profundă și o gestionare catastrofală. În plus, pierderea contractului original și rezilierea acestuia în 2013, cu plata unei despăgubiri de 37 milioane de euro, sunt dovezi ale unei incompetențe crase.

Licitații Blocate și Probleme Juridice Continuă

În Bihor, segmentul de autostradă este un exemplu clar de proiectare defectuoasă și de birocrație sufocantă. Licitațiile pentru continuarea lucrărilor sunt un maraton fără sfârșit, blocând progresul și adâncind frustrarea cetățenilor. Contracte semnate și apoi anulate, licitații câștigate și contestate în instanță, toate acestea contribuie la un peisaj dezolant al dezvoltării infrastructurale în România.

Contrastul Dureros cu Vecinii

În timp ce România se zbate în scandaluri și întârzieri, vecinii noștri din Ungaria și Polonia demonstrează că dezvoltarea rapidă și eficientă a infrastructurii este posibilă. Cu o rețea de autostrăzi care a crescut exponențial după 1990, aceste țări ne arată că succesul este posibil cu o administrare corectă și o viziune clară.

Concluzie: O Lecție Dureroasă de Ineficiență

Autostrada Transilvania rămâne un monument al deziluziei, un proiect care a înghițit miliarde de euro și a lăsat în urmă doar fragmente de asfalt. Este o mărturie a ceea ce se poate întâmpla când corupția și incompetența se întâlnesc în gestionarea fondurilor publice și a speranțelor unui popor.

Sursa

Must Read

spot_img