Concepție de afaceri inedită
Mulți producători aleg să-ți consolideze business-ul local apoi pe piața din afară. Pițini sunt cei care aleg drumul invers. Este și cazul producătorului și vânzătorului de tricotaje Ami Amalia, un business gestionat de Amalia Săftoiu (47 de ani). Compania produce la Oradea și mai nou a deschis un punct de lucru și la Deva, iar vânzările le face prin site-ul propriu, o platformă online internațională, dar și prin mici magazine de modă. A ales să aibă un business total diferit de restul jucătorilor din piață. Nu este bazat, ca în mai toată industria de fashion, pe volume mari și prețuri mici, ci pe o producție limitată, poziționată din start pe segmentul premium al pieței. „Chiar dacă avem și produse cu prețuri în jur de 100 de euro, media de preț este la 250 de euro, dar avem și situații când prețurile ajung și la 1.000 de euro“, spune Amalia Săftoiu.
Drumul către succes
Businessul Ami Amalia a început în 2017. Amalia Săftoiu a absolvit Dreptul la Universitatea Româno-Americană și a continuat cu un master în drept internațional la Oslo și un master executiv în domeniul energiei la Oslo și la Paris. Încă din 2000 a călătorit în mai multe țări, lucrând pe zona de contractare și subcontractare de management pentru proiecte din industria petrolieră și din domeniul energiei. A ajuns astfel în Norvegia, Kazahstan, Azerbaidjan și la Dubai, în Emiratele Arabe Unite.
Respect pentru calitate și etică
În momentul în care a decis să-și înceapă propria producție, Amalia Săftoiu a căutat un oraș cu infrastructură potrivită pentru producția de tricotaje din fire naturale. A găsit aceste condiții la Oradea și a ales să producă acolo, chiar dacă mulți aveau ca obicei să-și externalizeze producția în Asia. Firul din care sunt confecționate tricotajele sale provine din diverse țări, cu specific în lână, mătase, alpaca sau bumbac.
O viziune pentru viitor
Odată cu creșterea businessului, Amalia Săftoiu dorește să educe piața locală și să atragă forță de muncă tânără în industria textilă. Chiar dacă provine dintr-un mediu de înaltă competiție internațională, antreprenoarea a decis să investească în România și să contribuie la dezvoltarea unei industrii de modă etică și de calitate.