Constructor desemnat pentru Lotul 2 al Drumului Expres Arad – Oradea
Într-o mișcare care ar putea schimba fața infrastructurii din România, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat desemnarea constructorului pentru Lotul 2 al Drumului Expres Arad – Oradea. Această decizie, anunțată pe 4 august, vine cu o valoare impresionantă a lucrărilor, de peste 2,7 miliarde lei.
Detalii despre proiect
Asocierea româno-turcă ONUR Taahhut – Straco Holding a fost selectată pentru a executa lucrările, contractul având o valoare de 2,76 miliarde lei (fără TVA) și un termen de execuție de 24 de luni de la semnare. Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021–2027 și include construcția a 26 de structuri, printre care un pod de 1.091 metri și un drum de legătură cu Ungaria, de 10 km, care va include și un punct de trecere a frontierei.
Structura Drumului Expres
Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime totală de 120,47 km, împărțit în trei loturi distincte:
- Lotul 1: 33,7 km + 5,3 km drum de legătură la DN 79 (Salonta);
- Lotul 2: 39,7 km + 10 km drum de legătură spre granița cu Ungaria;
- Lotul 3: 47,07 km + 2,9 km drum de legătură cu zona industrială Arad Vest.
Următorii pași
Cristian Pistol a subliniat că semnarea contractului va putea avea loc în termen de 10 zile, cu condiția absenței contestațiilor. Această etapă este crucială pentru avansarea proiectului și pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din zonă.
Impactul asupra comunității
Acest proiect nu este doar o simplă lucrare de construcție; el reprezintă o oportunitate de dezvoltare economică și socială pentru întreaga regiune. Cu o infrastructură modernizată, se preconizează că va facilita nu doar transportul, ci și atragerea de investiții și crearea de locuri de muncă.
Concluzie
Într-o lume în care infrastructura este adesea neglijată, acest proiect se dovedește a fi un pas înainte. Cu o valoare semnificativă și o echipă de constructori capabili, Drum Expres Arad – Oradea promite să fie un exemplu de succes în domeniul dezvoltării infrastructurii din România.
Sursa: Bihon